Cerita Bahasa Bali Pendek
cerita pendek bahasa bali
1. cerita pendek bahasa bali
Guru Guyu
Uli pidan I Wayan Sugih Artha Lacur Braya ngaku dot dadi guru. Pang kuda kaden ia milu test pegawe negeri, pang monto ia sing lulus. “Ma nak belog cara ci ee kanti nyidang dadi guru, man kenken ya padadinne murid-murid”, keto I Nyoman Blek Tukang Walek nyacadin. Prajani barak biing muanne I Wayan. Ia tersinggung sajan-sajan tersinggung. Das sajan botol arake anggona nimpungin I Nyoman. Mirib man sing sekaa tuak ane lenan nambakin, sinah suba bocor tenggekne I Nyoman, sinah suba maganti adanne. Dadi I Nyoman Bered pesu getih. “Man cang orahang ci belog, ci kenken?, man ci mrasa dueg mai mapadu, pang karuan, krama sekaa tuake dadi juri”, keto abetne I Wayan sambilanga muding I Nyoman nganggo lima tengebot. Lima tengawanne suba magemelan, siap kal nyagur.
I Nyoman Blek Tukang walek nguntul, ngobanne barak biing. Miriba ya nyesel mesuang munyi buka keto. Ia sing madaya, ulian walekanne kal ngranang I Wayan Sugih Artha Lacur Braya pedih. Jani krama sekaa tuake sing ada ane bani pesu munyi, takut I Wayan ngancan pedih. Konyangan iteh nuruang tuak, sambilanga nyaru-nyaru matoog. “Sajan Ci sing nawang labak tegeh, amonto uli pidan suba matimpal. Nak sing dadi ngwalek ane pesajanne. Mlajah buin ngae walek-walekan pang misi masih ngajum. Yan suba misi ngajum, sinah walekanne sing bes dingehanga, ajum-ajumne dogen ane masukanga ka ati”, I Made Dabdab Kereng Gradab-Gradam mamunyi kisi-kisi di kupingne I Nyoman Blek Tukang Walek.
Ada dasa menit, sepi jampi sekan tuake. Sing ada ane bani ngamaluin mamunyi. Konyangan ngaku-ngaku prihatin ke nasibne I Wayan Sugih Harta Lacur Braya. “Cang sing nyidaang dadi guru, jani pianak cangge orain cang nyobak milu test calon Guru. Mara kal test ada anak mulih ngaku-ngaku anak ane nyidang ngalulusang. Kone man dot lulus, man sarjana patut mayah satus selai juga. Man sing ngelah pis amonto, lima juta dogen kone bayah malu. Man suba seken lulus, tuur suba maan SK, SK-ne ngadiang di bank, silihang satus duang dasa, mara gajihe anggon nyilcil. Peh jeg aluh sajan anake ento mamunyi, kewala pengeng baana icang ningehang”, keto i Wayan sambilanga mecik pelengan.
Krama sekaa tuake milu mecik pelengan. Konyangan mautsaha ngenehang unduk ane orange teken I Wayan. Pamuputne konyangan kitak-kituk ngaku sing kresep. “Maksudne kenken?” man dadi guru, patut mautang malu, man keto sing guru guyu ya adane, memeh bandingan ke dadi guru mautang, luungan dadi Guru Wayan, Guru Made, Guru Candra lan guru ane lenan dogen”, keto I Made Dabdab Kereng gradab-Gradab mamunyi sambilanga kedek. Krama sekaa tuake milu kedek.
“To awinan tiang sing buin percaya teken guru-guru cara janinne. Luungan suba cucun-cucun tiange maguru ken alam. Apang sing uli cenik bisa ia miara alam, sing uli cenik adepanga buku, apang liu reramanne ngelah utang. Man keto dong kwalitas calon-calon gurune, pantesan tiang dadi guru teh”, ketoo I Wayan mamunyi sambilanga majujuk nitgtig tangkah. Buin siep krama sekaa tuake. Konyangan takut pelih mamunyi.
2. cerita pendek bahasa bali
okay.
siap selem
ada katuturan satwa
3. cerita pendek bahasa bali
Cawet (Buda Rebo)
Telung tiban suba I Gedé Darmika matunangan ngajak Ni Luh Swandéwi. Mémé bapanné ngrencanaang lakar nyangkepang pianakné énggal. Apang sing énggalan ada gegodan bin mani puan sawiréh ajak dadua suba pada suud kuliah, suba pada bisnis masih. Buina nyén sing nawang I Gedé, anak bagus, jemet, tur sugih. Patuh masih Luh Swandéwi, anak jegeg, tur solahné adung tekén kajegéganné, kéto masih ia sugih, nyén anak muani ané tusing demen tekén ukudanné.
Ambiug orta di rurungé upakara mapragaté lakar gedé, balé banjar suba booking-a. Yén anak tusing sugih, kanggoanga suba di natah pakarangané dogén ngaé upakara.
“Buk Gedé anak mula ngelah, kuda kadén lakar mapenga pipis anggon biaya upakara ténénan,” kéto Mén Sukadi ipah Buk Gedé Kelihan ngrimik.
“Éh…, nak orahanga mani peteng lakar ada konsér gratis lagu pop Bali, to… apa grup I Gedé lakar nyumbang lagu,” kéto Mén Sukarta sada agem sawiréh ia mula abehné paling nyéntrik di désané, gayané suba cara artis sing kesampaian, méh-méh mani peteng ia milu nagih magending sawiréh méntalné gedé sajan.
“Ija ia I Gedé ajak Luh mafoto gedé buka kéto, gedénan tekén tipin icangé jumah, bin sada panganggoné ngrényeb aéngan tekén panganggo raja jaman ilu,” kéto Mén Soken ngrenggeng sambilanga nalinin jaja bantalé.
“Bin mani ingetang mapayas gedé lakar sotinga koné, apang ada kenang-kenangan bin manian, béh… Mén Sukarta suba paling malu!” kéto abetné Mén Margi majailan.
Mén Sukarta ané gesaha kenyem-kenyem dogén, ané lénan sibarengan kedék sawiréh Mén Sukarta ngédéngang agemné cara anak mafoto dadi modél.
“Dé, Madé kadén ngarep, warna apa kostim pangayahé Dé, anak saja misi maan kostim?” Mén Darma matakon seken.
Kondén tiang masaut Dadong Gitar ba nyelag, ”Apa to kostim Mén Darma? Dadi tombén mémé ningeh?”
Tiang kenyem-kenyem ningehang petakon Dadong Gitar, saja ja ia tusing nawang, sawiréh yusanné suba odah buina suba kapah matulungan ka pisaga, yén tusing manyama sajaan tekén Pak Gedé, pensiun suba raganné matulungan.
”Kostim to baju seragam Dong, panitia pangayah masi maan warna coklat, pangayah jaja warnané kuning tasak gedang, keluarga pangantén nganggo warna kuning emas,” kéto tiang nyelasin. Béh…, makejang ané ajak matulungan masebeng anggob.
Makejang saja pada anggob, méh… orta di tongos anaké matulungan mébat aéngan buin. Yén nyak, Pak Gedé ngaé gaé di hotél berbintang sinah ngidang, Pak Gedé mula warga suksés di rantauan.
Uling ija kadén tekané, Embok Darmi maid liman tiangé sada nyebeng, krama ané lénan pada kisi-kisi ningalin tingkah embokné I Gedé buka kéto, ajaka tiang ka paon apang johan tekén krama ané matulungan.
Tiang bingung, ”Aduh Dé, lacur sajan jani Mén Mantra anak jlema sing nawang lek, apa nyelapang apa tusing, ia ngaba cawet. Cawetné nyemplung di émber tongos pangumbahan praboté, liu anak nepukin, kénkén né?” munyinné cara mimis sing kapegatang, bangras nyetang suba gedeg sajan.
”Anak kénkén kadén masan kené ngaba tingkah ané soléh-soléh,” nglantur ia mamunyi.
Tiang sing pesu munyi nang abesik, nadak sara sirah tiangé pengeng. Tumbén jani ada anak ngaba cawet matulungan. Biasanné, ané tawang tiang, cawet ento benda rahasia paling silib, sing dadi édéngang, tongosné setata di tebén. Nyemuh dogén anaké lakar ngalih tongos ané silib apang tusing yén ada tamui, lek saget tepukina. Yén sagét tepukina nyemuh, kasindir i raga kén kramané kasengguh cem. Kaling ké anak lén, somah padidi yén ba masalah urusan panganggo dalam, anak tusing juari. Yén kal tawang lakar matulungan to ngudiang aba, sing dadi mékén manjus ka danuné mulih malu jemak, aduh….
Ortané ané uling abulan di désané nyambatang indik kaangoban karya mapragatan I Gedé tekén Luh Swandéwi masalin akijapan mata tekén satua cawet Mén Mantra ané nyemplung di pangumbahan praboté.
Liu matampahan, Pak Gedé mula mapenga liu apang makejang krama désané maan ngrasayang ajengan ané kagaé, sakéwala makejang masisa sinah suba liu krama désané tusing bani ngidih, sawiréh cem krana unduk ané busan. Kramané tusing ada nyak nyambatang unduké ento. Lawar pasil, nasi mabyayagan masisa, makejang nu liu. Sebeng keluarganné suba tusing égar cara ibi puané makejang mirib makeneh-keneh pada jejeh, sing ké kené sing ké kéto?
Keluarga makejang sing ngidang bes nyangetang unduké ento sawiréh Mén Mantra ada hubungan ipah tekén Buk Gedé, adinné Buk Gedé masomahan ajak Mén Mantra. Unduké ento mula dadi kenehan makejang krama désané, pokokné tusing maan jawaban, ngaé pegeng dogén.
Petengné tiang meled masih matakon kén Embok Darmi, tingalin tiang ia suba tenangan a bedik.
“Embok kénkén unduké adi cawet Mén Mantra bisa ulung, nak dija kejang?” Sada adéng munyin tiangé apang tusing dingeha tekén muani-muaniné ané maceki.
“Di anduké ané lakar abana manjus, seleta di bangkiangné, sangkel Embok sangsi ngudiang matulungan tengai tepet, barang ento suba aba, kadén yén manjus nyaluk sanja.”
Cawet orahanga barang, méh… ngeng Embok Darmi ngadanin, mula soléh dingeha kén kupingné.
4. bantu jawab ya1.penulisan judul yang benar dalam cerita pendek adalaha. osi dan kelinci kesayanganb. malam yanv menakutkanc. di desa yang indahd. berdarma wisata ke bali2. yang perlu ada dalam laporab pengamatan adalaga. saran b. kritik c. jenis kegiatan d. nomor telepon 3. pengawasan terhadap kegiatan atau peristiwa disebuta. laporan b. wawancara c. dialogd. pengamatanB1.adik lahir di sragen 27-april-2010pembenaran penulisan kalimat tersebut adalah2.hal pokok dari laporan kunjungan adalah kegiatan4.kegiatan menarik inti dari suatu bacaan disebut5.penyampaian tanggapan harus dengan bahasa yang efektif.arti efektif adalah6.suatu berita harus bersifat faktual, maksud dari faktual adalah7.suatu berita mengandung unsur8.cerita anak dapat ditandai dengan9.suatu laporan dibuat berdasarkan hasil10.memperbaiki hasil laporan merupakan langkah laporan yang disebutbantu jawab please semuanya
1.c
2.c
3.b
Bagian {B
1.april 2010 27
2. ga tau maaf ya???
4.ga tau maaf ya
5.tepat atau sesuai untuk mengerjakan (menghasilkan) sesuatu (dng tidak membuang-buang waktu, tenaga, biaya); mampu menjalankan tugas dng tepat dan cermat; berdaya guna; bertepat guna;
6.suatu kejadian yang bersifat nyata,benar benar terjadi tetapi tidak terkait waktu dengan kata lain,suatu kejadian yang faktual
7.ga tau maaf???
8.cerita yang memotifasi anak
9.pengamatan
10.ga tau maaf
maaf kalau salah ya1. Osi dan Kelinci Kesayangan
Malam yang Menakutkan
Di Desa yang Indah
Berdrama Wisata ke Bali
2. c. jenis kegiatan
3. d. pengamatan
1. Adik lahir di Sragen, 27 April 2010
2. nama kegiatan
objek pengamatan
lokasi pengamatan
waktu pengamatan
peserta pengamatan
hasil / simpulan pengamatan
4. maaf gak tau
5. sesuai & tepat
6. benar / sesuai kenyataan
7. 5W + 1 H ( what who why when where how )
8. permasalahan cerita yang sangat ringan seperri petualangan atau persahabatan
9. pengamatan
10. maaf gak tau
5. 1. Teks yang dibuat berdasarkan fakta, realita, atau peristiwa yang benar – benar terjadi disebut ….. *4 poina. Teks fiksib. Teks rekaanc. Teks non fiksid. Teks imajinasi2. Informasi yang diperoleh dalam membaca teks non fiksi yaitu berupa …. *4 poina. Faktab. Gossipc. Hoakd. Rumor3. Contoh karangan non fiksi adalah …. *4 poina. Tulisan ilmiah. Fable. Dan laporanb. Artikel, feature dan legendac. Fable, legenda dan mitosd. Tesis, desertasi dan makalah4. Perhatikan ! 1) Pendek, singkat dan jelas 2) Sederhana dan mudah dipahami 3) Menggunakan istilah yang sudah umum digunakan 4)Menggunakan kalimat pasif . Kalimat dalam membuat laporan yang tepat terdapat pada nomor …. *4 poina. 1,2 dan 3b. 1,2 dan 4c. 1,3 dan 4d. 2,3 dan 45. Rangkaian lampu disusun secara parallel. Arti kata paralel adalah *4 poina. Bertingkatb. Seimbangc. Sejajard. Berlawanan6. Karangan yang berisi pengembangan berdasarkan data-data auntetik disebut *4 poina. Ilmiahb. kreatifc. Murnid. Imajinatif7. Salah satu cici membuat makalah haruslah objektif. Maksud dari objektif adalah *4 poina. Apa adanyab. Tidak memihakc. Terbukad. Jelas8. Orang yang bertugas meliput berita dilapanagn dan melaporkannya kepada public disebut *4 poina. Reporterb. Wartawanc. Narasumberd. Jurnalis9. Gagasan mendukung kalimat utama adalah … *4 poina. kalimat penjelasb. ide pokokc. unsur penjelasd. kalimat pendukung10. Karangan yang kalimat utamanya terletak di akhir paragraph disebut *4 poina. deduktifb. induktifc.campurand. deduktif - induktif11. Gagasan yang menjadi pokok pengembangan paragraph disebut *4 poina. kalimat utamab. kalimat penjelasc. temad. ide pokok12. Sebuah laporan mengenai kejadian atau peristiwa hangat yang terjadi pada suatu ketika disebut … *4 poina. featureb. reportasec. beritad. arrtikel13. Suatu bentuk penyajian data dengan konsep visual yang menarik disebut … *4 poina. laporanb. karya ilmiahc.informasid. infogratis14. teknik mem baca dengan sekilas dan cepat tetapi teliti disebut Teknik membaca … *4 poina. memindaib. dalam hatic. sekilasd. bersuara15. Informasi yang biasanya dilakukan dengan Teknik membaca scaning adalah *4 poina. Kamus, artikel dan koranb. Skripsi, buku telepon, dan ensiklopediac. Skripsi, buku telepon dan korand. Kamus, buku telepon dan ensiklopedia16. Pendengar yang budiman di mana pun anda berada. Mengawali pagi yang cerah ini, sejumlah informasi sudah kami siapkan untuk menemani suasana pagi anda selama dua jam ke depan dengan selingan lagu-lagu nostalgia.Informasi tersebut diperoleh melalui .... *4 poina. internetb. radioc. televisid. media massa17. Ide pokok dari suatu bacaan disebut .... *4 poina. temab. judulc. ringkasand. kesimpulan18. Saat ini berita-berita aktual bisa didapatkan melalui internet.Sinonim kata aktual adalah .... *4 poina. terpercayab. lamac. hangatd. popular19. Langkah berikut ini yang tidak digunakan dalam menemukan informasi bacaan adalah …. *4 poina. membaca bacaan dengan sungguh-sungguhb. menyimpulkan isi bacaan atau mengambil garis besar isi bacaanc. membaca bacaan secara cepatd. memahami isi bacaan20. Kegiatan menyimpulkan berita artinya adalah …. *4 poina. Membuat isi berita dengan menggunakan karangan sendiri.b. Intisari dari berita dibuat sendiri kemudian dibaca dengan nada bahasa pribadi penulis.c. meringkas berita yang didengar atau dibacad. menuliskan topik berita21. Belajar dengan tekun adalah upaya untuk menyongsong masa depan.Kata dasar menyongsong adalah …. *4 poina. nyongsongb. songsongc. songsongand. disongsong22. Kalimat di bawah ini yang menyatakan laporan adalah …. *4 poina. Dimana kalian berdarmawisata?b. Mengapa mereka ikut mendaki gunung?c. Lia dan Lala ingin pergi ke Balid. Air terjun itu ada di lereng Gunung Lawu23. Isi percakapan pada kegiatan menyampaikan informasi adalah …. *4 poina. tulisanb. ceritac. pertanyaan dan jawaband. pepatah dan peribahasa24. Berdasarkan hasil kunjungan kami di lokasi, ternyata kegagalan panen para petani tahun ini disebabkan oleh serangan hama tikus dan wereng.Pernyataan tersebut tepat untuk …. *4 poina. laporan hasil pengamatanb. resensi bukuc. laporan hasil kunjungand. ringkasan25. penulisan kata baku yang tepat di bawah ini adalah *4 poina. sistimb. systimc. sistemd.sistiem
Jawaban:
1.c
2.A
3A
4.D
5.C
Penjelasan:
maaf hanya bisa segini saja
6. apa contoh cerita pendek mengenai liburan sekolah dalam bahasa bali? kegiatan liburannya berupa jalan-jalan di tempat wisata di denpasar.
pada hari liburan sekolah aq dn kwn2 beserta org tua kami jln2 ke makasar
7. Latihan membuat dialog singkat penggunaan Can dan WillCerita pendek ( aktifitas keluarga saya ) tulis dalam bahasa Inggris.Minggu depan keluarga saya akan merayakan ulang tahun ayah saya. Ibu saya akan ke Pasar membali kue special. Ketika ibu ke pasar, saya bisa membersihkan rumah dan memcuci piring. Adk saya Elly bisa membantu saya membersihkan/mengepel lantai. Pukul 20.00 WIB ayah sedang membaca koran, kami membuat kejutan dengan mematikan lampu dan menyanyikan Lagu selamat ulang tahun untuk ayah. Ayah terkejut dan bahagia
Jawaban:
next week my family will celebrate my father's birthday.my mother is going to the market
buy a special cake. when mom goes to the market, I can clean the house and wash the dishes
My sister, Elly, can help me, help me clean/mop the floor. At 20.00 WIT, Dad
was reading the newspaper. we made a surprise by turning off the lights and singing
happy birthday song for dad. dad is surprised and happy
Penjelasan:
jujur ini pakai translate
8. Alat musik terompet dimainkan dengan cara …. *5 poind. Geseka. Petikc. pukulb. Tiup2. Penyajian musik secara bersama-sama dengan alat musik tertentu dan diaransemen secara sederhana disebut …. *5 poinb. Konserc. Orkesd. Ansambela. Paduan suara3. Sajian musik yang hanya menggunakan suara manusia secara bersama-sama disebut …. *5 poind. Paduan suarac. Musik perkusia. Ansambelb. Musik berdawai4. Alat musik ritmis adalah alat musik yang memiliki fungsi memainkan unsur …. *5 poinc. Notasi lagub. Ketukan atau hitungand. Iringan lagua. Rangkaian lagu5. Group orkes Melayu yang pernah terkenal di Indonesia adalah …. *5 poinc. Slanka. Sonetad. ST 12b. Ungu6. Alat musik yang lazim untuk mengiringi lagu seriosa adalah jenis alat musik …. *5 poinb. Drumd. Gitarc. Flutea. Piano7. Sajian musik yang hanya terdiri dari permainan alat musik secara bersamaan dinamakan …. *5 poind. Musik harmonisa. Musik ansambelb. Acapelac. Musik tradisional8. Lagu daerah Sumatra Barat yang menceritakan kerinduan seorang perantau akan kampung halaman adalah …. *5 poinb. Ampar-Ampar pisanga. Ayam Den Lapehc. O Ina Ni Keked. Kampuang Nan Jauh Di Mato9. Karya musik daerah bersifat anonim artinya …. *5 poinb. Diajarkan secara turun-temuruna. lebih bersifat kerakyatanc. Tidak dikenal nama penciptanyad. Menganggap istana sebagai pusat budaya10. Perhatikan pernyataan berikut : *5 poin1. Menggunakan bahasa setempat.2. Cepat terkenal dan mudah dilupakan.3. Lagunya sederhana dan mudah dipelajari.4. Menekankan permainan melodi.5. Bersifat turun-temurun.6. Bersifat mendidik7. Melodinya sederhana.Dari pernyataan di atas yang termasuk ciri lagu daerah adalah ….a. 1–3–6b. 1–3–5c. 2–3–7Yang lain:11. Alat musik yang dipetik adalah... *5 poina. Pianob. Drumc. Fluted. GitarYang lain:12. Jenis musik kolintang berasal dari daerah … *5 poinc. Kalimantana. Sulawesid. Balib. SumatraYang lain:13. Angklung dan gong termasuk jenis alat musik … *5 poind. Aerophonec. Membranophoneb. Idiophonea. ChordophoneYang lain:14. Berikut ini alat musik yang berasal dari daerah Banyumas adalah …. *5 poinc. Lesung dan angklunga. Tifa dan serulingd. Kentongan dan gamelanb. Baron dan sasandoYang lain:15. Rangkaian dari beberapa nada atau sejumlah nada menurut tinggi rendahnya yang berbunyi atau dibunyikan secara berurutan dinamakan ….*5 poinb. Iramac. Biramad. Melodia. RitmeYang lain:16. Lagu Kambanglah Bungo berasal dari… *5 poind. Kalimantan timura. Jawa baratb. Sumatera baratc. PapuaYang lain:17. Panjang pendeknya susunan nada-nada melodi dari sebuah lagu, yang biasa dilihat dari penggalan-penggalan dinamakan …. *5 poina. Ritmec. Tempod. Kalimantan timurb. BiramaYang lain:18. Musik tradisional yang fungsinya untuk arak-arakan pengantin pada masyarakat Betawi adalah…… *5 poinb. Tanjidord. Keroncong Tuguc. Samraha. Gambang KromongYang lain:19. Lagu yang dinyanyikan oleh satu orang disebut.. *5 poinb. Duetc. Trioa. Solod. KuartetYang lain:20. Alat musik Tifa yang berasal dari Maluku dan Papua dimainkan dengan cara…. *5 poina. digesekc. dipukulb. ditiupd. dipetikYang lain:[tex]tolong \: jawap \: dan \: kak[/tex]
Jawaban:
HAI AKU YANG BANTU JAWAB SEMOGA MEMBANTU ༶•┈┈⛧┈♛
Penjelasan:
1. C. Ditiup
2. D. Ansambel
3. A. Ansambel
4. D. IRINGAN LAGU
5. A. Soneta
6. A. Piano
7. a. Musik ansambel
8. D.
9. C.
10. B.
11. D.
12. A.
13. B.
14. D.
15. D.
16. B.
17. B.
18. A.
19. A.
20. C.
SEMOGA MEMBANTU ✧・゚: *✧・゚:*
9. buat cerita bahasa bali pendek berserta artinyaplzzzzz 15 poin+follow
Jawaban:
Cawet(Buda Rebo)
Telung tiban suba I Gedé Darmika matunangan ngajak Ni Luh Swandéwi. Mémé bapanné ngrencanaang lakar nyangkepang pianakné énggal. Apang sing énggalan ada gegodan bin mani puan sawiréh ajak dadua suba pada suud
Penjelasan:
maaf klo salah
Jawaban:
Mahenyak akijap, manyingakin kabut kabut sane tebel makeber ring duur gadinge matan ai. Ngiring medalnyane ring paraduan. Semilir angine, dingin tuah , nutupin panyingakan lan ngerasain ia ngebelai jidat, bok, lan atma ipune. nagih ngaba ia majalaran, joh ring langite. Nyingakin gumi sane kainjek.
“enggalang mulih Atrayu, Suudang metik bunga mitir”, meme nyeritang ring pinggir jalane. Atrayu kehenyak ring lamunanne, lantas meresang bungan mitir sane sampun kapetik ituni,lantas malaib, ring tengah padang gadang tegeh. Niki kahidupanne, Atrayu, ia lan kulawargane tinggal ring Bali, tepatnyane ring bedugul sane kaletak ring bukit. Dini suhune dingin, bek entik-entikan gede tegeh, penduduknyane bek sane berkebun lan madagang.
Akudang menit ring ladange, anak muani nguda bagus nemuin ia, “gek, margi ka peken lewatin dija nggih?”,
“lurus, saking pertigaan belok kanan, beli ikutin jalanne nika, pekenne bakal kaliatin ring pinggir margine” jawabne makenyum ramah , “dados tiang nawang adan adine?”, “tiang Atrayu”.
“oh, tiang Aryana. Semoga iraga matemu, pamit Atrayu”. Lantas ia mamargi ka timpal-timpalne sane di mobil. Atrayu ngelambaiang tangan ngiring kamargiang Aryana.
“Atrayu, wenten tamu saking panginapan, atehang daaran nika ke kamar ia, nggih. Meme ada gae”, Atrayu sane idepnyane malayang-layang sadar.
“Hyang Widhi, apa sane kapikiran titian” raosne ring hati.
Tok tok tok “tiang ngabang daaran sane kapesen”
Ada jatma muka pintu lan Atrayu kasiap. Ia Aryana”swastiastu Atrayu, adi sane ngelahang panginapan puniki?”, “demen matemu teken beli, beli lakar liburan?”, lantas pararaosang nika dados lantang. Ring teras panginapan sane dingin punika, kanikmatin cahaya bulan sane terang. Nganyutin dadua nika ka suasana sane tusing nyidang kaartiang.
“nah? Lung pisan?” raos Atrayu, ia ajak dadua majalan sepanjang jalan cenik sane sepi nika. Pagi sane cerah, kanikmatin mentari sane matangi ring duur gununge adalah hal sane kapinginin olih wisatawan. “Luung, yening kabarengin anak luh cara adi Atrayu”, wajah Atryu dadi barak. “beli, tusing ajak timpal-timpal beline?”, “tusing, rencana tiange lenan teken ia, tiang nagih ngajelajah, tusing ngalih hiburan”.
“suud uli dini?”, “ajak tiang ka tongos sane adi demenang”.
Lantas ia mamargi ka Danu Bratan, ngejuk ebe bareng-bareng, mincing lantas ka hutan nyingakin kebun anggrek, lan Aryana ngabaang Atrayu.
“apa niki?”, “buka enjepang, yen adi ngerasa perlu antuk kebuka”, “lan jani?”, “tusing dadi”, “hahahah, awas beli jailin titian”. Ia kedek bareng. Kaangetan ati iki mulai muncul.seiring dengan waktu, bunga nika dadi tambah mekar, kanti ngantosang kupu-kupu sane ngedatengin. Lung pisan.
“beli Aryana?”, jerit Atrayu uli kajauhan. Aryana maplalyan sareng timpal-timpalne ring panginapan. Tangannyane ngameluk anak luh, anak luh punika kasenyum sareng Atrayu. Atrayu ngerasa sakit, ia males makenyum nanging tusing seceria biasane. Lantas ia ngamargi sambil malaib lan ngeling. Kasakitin ring ati.
“Atrayu, ada sane lakar matemu” jerit memene ring sisi kamar. “tiang gelem, me”. Atrayu nawang sira nika, pasti Aryana. Ia sedih lan lara, inget teken dibi sanja, ia ngeling.
Sore punika, Atrayu matangi, ia ngingetin mimpi sane kaalamin petengnyane. Aryana mamargi mulih ka kotane. Lantas Atrayu enggal-enggal malaib ka bukit tongos ia ajak dadua nyingakin matan ai. Ngarep nyidang nyingakin Aryana ring sisi bukite.
Betisne kena lumpr lan luka. Teked ring duur bukite ia nyingakin mobil Aryana lan timpalnyane. Lantas ia material”Aryana, Amuraning titian”. Aryana ningehing ia apa tusing, ia ngarep matemu teken Aryana. Tresna sane tusing taen kaucap.
Ia inget teken hadiah Aryanane punika, ia mulih lan muka kotakne, ia nyingakin foto ia lan Aryana ring sisi ladange ngorta, sane kapertama ia matemu tekan Aryana, ada ulisan ring duri fotone”nika, foto sane kaambil adik tiange, ia demen pisan tiang kenal teken adi Atrayu”. Lantas Atrayu ngeling lan nyeselin gelagatnyane.
Yening galah sane mangkin nyerahang antuk ngutarayang tersena sane asih. Punika tresna punika makeber bebas. Cara kedis sane makeber ring carang alit, hampir kadapetin. Manyesel, kisah patresna sane sedih. Nanging, Hyang Widhi member iraga paplajahan tiap crita idup manusane.
10. Ciri-ciri bahasa yang dituangkan melalui tulisan dalamkomik adalah...A Berbelit-belitB Singkat, mudah dicernah dengan pesan yang kuatdan jelasC Mengandung maknaD Bahasa tidak baku10Negara yang paling terkenal akan kaya komiknya adalahA Amerika C. AustraliaJepangD Korea11Salah satu perbedaan komik dengan cerita pendekadalah...A. Pengembangan ceritaB В. Karakter tokohC. Visualisasi gambarD Tema cerita12. Alat musik yang berada dan memiliki irama disebut...A GitarC. TerompetВ. BiolaD. Rebab13. Alat musik sasando berasal dari daerah....A. BaliВ. Nusa tenggara timurC Sulawesi utaraD. Sulawesi Selatan14. Musik diciptakan untuk mendukung proses belajarmengajar, merupakan fungsi musik sebagai media...Pendidikan C. HiburanB. TerapiD. PengiringA15. Alat Musik biola dimainkan dengan cara..A PetikC. PukulB. TiupD. Gesek
Penjelasan:
9.D.bahasa tidak baku
15D.di gesek
14.D.pengiring
semoga membantu dan maaf tidak menjawab semua pertanyaan karena tergantung dengan poin yg di berikan soal
11. 1.Sebutkan beberapa hal yang perlu diperhatikan dalam menyampaikan teks deskripsi secara lisan!Bacalah paragraf deskripsi berikut untuk menjawab pertanyaan nomor 2 dan 3!Drama tari kolosal Ariah dipentaskan di area Monas. Pementasan tari kolosal ini dalam rangka Hari Jadi Kota Jakarta ke-386. Drama musikal "Ariah diambil dari cerita Betawi. "Ariah"menceritakan pejuang perempuan muda Betawi yang penuh semangat dan mempunyai martabat. Atilah Soeryadjaya memprakarsai dan menjadi sutradara cerita rakyat Betawi ini. Selain itu, seniman serba bisa itu juga menulis naskah dan sekaligus menulis lirik lagu pementasannya Dari awal sampai akhirpementasan ini sangat memukau.2. Sebutkan kalimat utama teks tersebut!3. Apa topik dalam teks deskripsi tersebut?Bacalah teks deskripsi berikut untuk menjawab soal nomor 4-8!Tari Saman tercatat di UNESCO pada Daftar Representatif Budaya Tidak Benda Warisan Manusia. Penetapan itu dilaksanakan pada Sidang ke-6 Komite Antarpemerintah untuk Pelindungan Warisan Budaya Tidak Benda UNESCO di Bali pada 24 November 2011. Pada awalnya tari Saman merupakan salah satu media untuk menyampaikan pesan (dakwah) dan ditarikan oleh laki-laki. Tari Saman mengandung pendidikan keagamaan, sopan santun, kepahlawanan, kekompakan. dan kebersamaan. Penari Saman berjumlah ganjil. Mereka menyanyikan syair lagu berbahasa Gayo bercampur dengan bahasa Arab saat menari. Nyanyian dalam tari Saman dibagi dalam lima macam. Regnum adalah nyanyian berupa suara auman Dering adalah suara auman yang dilakukan oleh semua penari. Redet adalah lagu singkat denga suara pendek yang dinyanyikan oleh seorang penari pada bagian tengah tari. Sekadalah lagu yang dinyanyikan oleh seorang penari dengan suara panjang tinggi melengking, biasanya sebagai tanda perubahan gerak. Saur yaitu lagu yang diulang bersama oleh seluruh penari setelah dinyanyikan oleh penari solo. Selain nyanyian, gerakan penari Saman diiringi alat musik berupa gendang, suara teriakan penari, tepuk tangan penari, tepuk dada penari, dan tepuk paha penari Gerak dalam tari itu disebut guncang, kirep, lingang, dan surang saring (semua nama gerak ini berbahasa Gayo). Kostum atau busana khusus tari Saman terbagi tiga bagian. Pada kepala dipakai bulang teleng dan sunting kepies. Bulang teleng, yaitu kain berdasar hitam berbentuk empat persegi panjang. Sunting kepies atau tajuk bunga digunakan di bagian kanan kepala. Pada badan dipakai baju kantong, celana, dan kain sarungBaju kantong disebut juga baju kerawang yaitu baju bertangan pendek berwarna hitam disulam benang putih, hijau, dan merah. Pada tangan dipakai topong gelang dan sapu tangan. Penggunaan warna pada kostum penari sangat penting menurut tradisi karena warna mengandung nilai-nilai yang menunjukkan identitas, kekompakan, kebijakan, keperkasaan, keberanian, dan keharmonisan para pemakainya.4. Apakah objek yang dideskripsikan pada teks tersebut?5. Apakah nama kostum yang dipakai di kepala penari Saman?6. Mengapa penggunaan warna penting pada kostum penari Saman?7. Sebutkan macam-macam nyanyian dalam tari Saman!8. Tuliskan struktur teks deskripsi tersebut!9. Apa manfaat mempelajari teks deskripsi?10. Mengapa teks deskripsi dikatakan bersifat personal?
Jawaban:
1. hal hal yang harus diperhatikan adalah:
apa yang dilaporkan.
Siapa yang melaporkan.
Kepada siapa laporan disampaikan.
Bahan laporan.
Bahasa yang digunakan dalam laporan yang baik dan benar.
Keruntutan laporan.
Kejelasan lafal, dan suara
Kesesuaian intonasi, gerak-gerik, dan mimik dalam penyampaian.
Kelancaran dalam pengucapan.
Keberanian dan kepercayaan diri.
Jawaban:
hal hal yang harus diperhatikan adalah:
apa yang dilaporkan.
Siapa yang melaporkan.
Kepada siapa laporan disampaikan.
Bahan laporan.
Bahasa yang digunakan dalam laporan yang baik dan benar.
Keruntutan laporan.
Kejelasan lafal, dan suara
Kesesuaian intonasi, gerak-gerik, dan mimik dalam penyampaian.
Kelancaran dalam pengucapan.
Keberanian dan kepercayaan diri
Penjelasan:
SEMOGA bermanfaat
12. Cerita pendek menggunakan bahasa bali?
Cawet (Buda Rebo)In Cerpen Bahasa Bali on 2 November, 2008 at 9:51 am
Telung tiban suba I Gedé Darmika matunangan ngajak Ni Luh Swandéwi. Mémé bapanné ngrencanaang lakar nyangkepang pianakné énggal. Apang sing énggalan ada gegodan bin mani puan sawiréh ajak dadua suba pada suud kuliah, suba pada bisnis masih. Buina nyén sing nawang I Gedé, anak bagus, jemet, tur sugih. Patuh masih Luh Swandéwi, anak jegeg, tur solahné adung tekén kajegéganné, kéto masih ia sugih, nyén anak muani ané tusing demen tekén ukudanné.
Ambiug orta di rurungé upakara mapragaté lakar gedé, balé banjar suba booking-a. Yén anak tusing sugih, kanggoanga suba di natah pakarangané dogén ngaé upakara.
“Buk Gedé anak mula ngelah, kuda kadén lakar mapenga pipis anggon biaya upakara ténénan,” kéto Mén Sukadi ipah Buk Gedé Kelihan ngrimik.
“Éh…, nak orahanga mani peteng lakar ada konsér gratis lagu pop Bali, to… apa grup I Gedé lakar nyumbang lagu,” kéto Mén Sukarta sada agem sawiréh ia mula abehné paling nyéntrik di désané, gayané suba cara artis sing kesampaian, méh-méh mani peteng ia milu nagih magending sawiréh méntalné gedé sajan.
“Ija ia I Gedé ajak Luh mafoto gedé buka kéto, gedénan tekén tipin icangé jumah, bin sada panganggoné ngrényeb aéngan tekén panganggo raja jaman ilu,” kéto Mén Soken ngrenggeng sambilanga nalinin jaja bantalé.
“Bin mani ingetang mapayas gedé lakar sotinga koné, apang ada kenang-kenangan bin manian, béh… Mén Sukarta suba paling malu!” kéto abetné Mén Margi majailan.
Mén Sukarta ané gesaha kenyem-kenyem dogén, ané lénan sibarengan kedék sawiréh Mén Sukarta ngédéngang agemné cara anak mafoto dadi modél.
“Dé, Madé kadén ngarep, warna apa kostim pangayahé Dé, anak saja misi maan kostim?” Mén Darma matakon seken.
Kondén tiang masaut Dadong Gitar ba nyelag, ”Apa to kostim Mén Darma? Dadi tombén mémé ningeh?”
Tiang kenyem-kenyem ningehang petakon Dadong Gitar, saja ja ia tusing nawang, sawiréh yusanné suba odah buina suba kapah matulungan ka pisaga, yén tusing manyama sajaan tekén Pak Gedé, pensiun suba raganné matulungan.
”Kostim to baju seragam Dong, panitia pangayah masi maan warna coklat, pangayah jaja warnané kuning tasak gedang, keluarga pangantén nganggo warna kuning emas,” kéto tiang nyelasin. Béh…, makejang ané ajak matulungan masebeng anggob.
Makejang saja pada anggob, méh… orta di tongos anaké matulungan mébat aéngan buin. Yén nyak, Pak Gedé ngaé gaé di hotél berbintang sinah ngidang, Pak Gedé mula warga suksés di rantauan.
Uling ija kadén tekané, Embok Darmi maid liman tiangé sada nyebeng, krama ané lénan pada kisi-kisi ningalin tingkah embokné I Gedé buka kéto, ajaka tiang ka paon apang johan tekén krama ané matulungan.
13. cerita pendek bahasa Bali yang berjudul liburan sekolah
Jawaban:
Masa liburan menjadi masa sane paling titiang tunggu-tunggu. Saat puniki titiang telah duduk di kelas tujuh SMP teken sebagaimana agenda sekolah, sekolah sami pacang mengadakan tamasya sareng ke Lombok ring waktu liburan naik kelas. Tujuan utama adalah Pantai Gili Terawangan. Pantai punika sangat indah teken mempesona. titiang membayangkan pacang berfoto sareng teman-teman sareng belakang pungkur sunset sane cantik, sesampune mengunggahnya di instagram. titiang taler membayangkan sapunapi menyenangkannya bermain pasir pantai teken ngelangi di pinggir pantai berair jernih..
Mohon maaf sebesar besar nya jika salah..
Posting Komentar untuk "Cerita Bahasa Bali Pendek"